Mooie verhalen in het Spaans

Zo, even wat tijd om te bloggen.

Maria stuurde mij een tijdje geleden
een link naar een website
met allerlei Spaanse verhalen.

Ik heb er vandaag eens
even rondgestruind.

En ik moet concluderen
dat het een heerlijke website is
voor iedereen die Spaans wil leren.

Urenlang leer- en leesplezier.
Een middag is niet genoeg.
Zoveel materiaal is er te vinden.

Wat is er te vinden?

Spaanse verhaaltjes voor kinderen.
Denk aan sprookjes. Zoals
deze grappige versie van Roodkapje.
Maar ook korte verhaaltjes
met een mooie moraal (zoals niet alles is te koop).

Deze kinderverhaaltjes zijn ook
fijne verhalen voor beginners!

Ook zijn er héél veel Spaanse verhalen 
voor volwassenen.
Korte en lange verhalen.
Van bekende en minder bekende schrijvers.

Als je elke avond zo'n Spaans verhaal
leest voor het slapen gaan
gaat je Spaans vast met sprongen vooruit.
En het is nog leuk ook!

Ook erg leuk zijn de Spaanse fabels,
waarin een hoofdrol voor de dieren
is weggelegd. En vaak met een mooie moraal.
Zoals bij het verhaal 'El léon y la cabra'.

En dan zijn er ook nog
een heleboel Spaanse gedichtjes. Meestal kort.
Zoals dit gedicht: Quisiera ser

Ik ga de komende tijd eens
regelmatig zo'n Spaans verhaaltje lezen.
Zonder woordenboek.
Ik hoop dat ik alles zo kan begrijpen.
We zullen zien.

Wat ga jij met al dit oefenmateriaal doen?
Vind je het fijner om bij het lezen
een woordenboek te gebruiken?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse werkwoorden - Poner en Ponerse

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen