Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Of het nu komt door het mooie weer
of die knappe Spaanse voetballers?
Ik weet het niet, maar ik moest ineens denken
aan al die vakantieliefdes
die deze zomer weer zullen ontstaan
in Spanje of Latijns-Amerika.
En hoe moeilijk dat kan zijn,
als je elkaars taal niet spreekt.

Ben je verliefd op een spaanstalig persoon?
En wil je hem of haar vertellen hoe verliefd je bent,
maar weet je niet hoe?

Dan vind je hier een
handig lijstje met Spaanse zinnen
en romantische uitdrukkingen
om je liefde uit te drukken:
  • Je hebt een mooie lach - Tu sonrisa es bonita
  • Je hebt de mooiste ogen van de hele wereld - Tienes los ojos más bonitos del mundo
  • Ik hou van je - Te quiero of Te amo
  • Hou je van mij? - Me quieres? of Me amas?
  • Ik ben gek op je - Estoy loco por ti.
  • Kus me - Bésame
  • Ik ga je missen - Te voy a echar de menos
  • Ik ben verliefd - Estoy enamorada (zeg je als vrouw) Estoy enamorado (zeg je als man)
  • Ik ben hopeloos verliefd op je - Estoy desesperadamente enamorada de ti
  • Ik kan niet zonder je leven - No puedo vivir sin ti
  • Je bent de liefde van mijn leven - Eres el amor de mi vida
  • Je maakt me gelukkig - Me haces feliz
  • Jij bent de enige voor mij - Eres la unica para mi (zeg je als man)
  • Ik wil altijd bij je zijn - Quiero estar contigo para siempre
  • Ik denk altijd aan je - Pienso en ti siempre
  • Ik kan alleen maar aan jou denken - Sólo puedo pensar en ti
  • Ik heb een vriend/vriendin - Tengo novio/novia
  • Waar zullen we afspreken? - Dónde quedamos?
  • Vergeet me niet/nooit - Nunca te olvides de mi
Misschien heb je nog iets
aan dit handige boekje
met 1000 belangrijke Spaanse woorden
om je liefde en verlangen
aan je Spaanse geliefde te verklaren.

Ik heb het boek zelf niet gelezen of bekeken
(ik heb al jaren een Nederlandse liefde ;-)
dus laat me weten of je dit een fijn boekje vindt.

Reacties

  1. Dankjewel Petra, het zijn precies de zinnen die mooi zijn bij de liefde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @RadioMaFFiA Ik hoop dat je ze goed kunt gebruiken. Nada mas difícil que vivir sin amor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tus ojos son como el mar y quisiera ahogarme en el - jou ogen zijn net als de zee waarin ik kan verdrinken! ook leuk;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @anoniem Bedankt voor deze mooie aanvulling!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cada vez que me levanto, y veo que a mi lado estas, me siento renovado.

    Iedere keer als opsta, en jouw aan mijn zijde zie , voel ik me vernieuwd.

    Hele mooie zinnen trouwens, bedankt !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @anoniem Wat een mooie zin! Je hebt me hier enorm mee geinspireerd: ik ga een aanvulling maken op deze lijst met basis zinnetjes. En dan wordt het een lijst met vooral mooie uitdrukkingen. Bedankt voor je bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nog een ; ik hou van jou in elke taal ; Te amo en todos los idiomas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt super zinnen dit ik hoop dat er meer komen ik blijf checken !:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @nikky Ik zie dat ik inderdaad meer zinnen heb beloofd, maar het is er nog niet van gekomen. Eind volgende week ga ik er mee aan de slag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil je weer zien en aanraken = Quiero verte y tocar una otra vez ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. waar haal jij al die zinnetjes vandaan? ;p ben jij zelf spaans? ^^

      Verwijderen
    2. @Anoniem Ik weet niet zeker of je vraag voor mij bedoeld is of voor de anonieme inzending van 20 augustus 2011. Ikzelf ben in ieder geval niet Spaans, maar leer sinds 2006 Spaans. Ik verzamel deze zinnen als ik ze ergens tegenkom en zoals je ziet vullen de lezers van deze blog de lijst regelmatig aan! Ik plaats zelf alleen dingen waarvan ik zeker denk te weten dat ze kloppen, maar natuurlijk kan er af en toe een foutje insluipen. Gelukkig wordt dat meestal snel gecorrigeerd door de oplettende lezers :-)

      Verwijderen
  11. @anoniem Bedankt! Je voelt het gemis in deze zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt superr zinnetjes, alleen jammer dat ze niet helemaal goed zijn vertaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @anoniem Bedankt voor je reactie, en als je fouten ziet, laat het me aub weten. Ik probeer alles zo goed mogelijk te checken, maar ik ben de spaanse taal (na 5 jaar) nog steeds aan het leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem zei:
    Ik wil je weer zien en aanraken = Quiero verte ytocar una otra vez.

    Mijn vriend zegt:
    Ik hou van je zien en neem je een andere keer.

    Weet je zeker dat alle zinnetjes kloppen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @anoniem Volgens mij klopt de vertaling van je vriend niet helemaal.

    Als je de zin opsplitst en de losse stukken vertaalt, krijg je dit:
    quiero = ik wil
    verte = je zien
    y tocar = en aanraken
    una otra vez = weer, nog eens, opnieuw, nog een keer

    Ik hoop dat het zo duidelijk is...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mí corazón se llena de amor, cuándo pienso en ti = mijn hart loopt vol van liefde, wanneer ik aan jou denk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @anoniem Bedankt voor deze mooie aanvulling!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauww, de zinnen zijn inderdaad echt mooi. Hebben jullie meer ? Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @anoniem Kijk voor meer 'liefdeszinnen' naar http://spaans-leren-online.blogspot.com/2011/08/spaanse-liefdeszinnen-ii.html

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ámame cuando menos me lo merezca, porqué será cuando más lo necesite.

    Hou van me wanneer ik 't het minst verdien, want dat zal zijn wanneer ik het 't meest nodig heb.

    Hij zal vast niet helemaal kloppen hoor.

    xx S

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb het zojuist aan mijn docent spaans gevraagt en volgens haar klopt de zin helemaal ^^

      xx

      Verwijderen
  21. @S Wat een prachtige, diepgaande zin. Bedankt voor je bijdrage!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. echt een geweldige site dit erg bedankt me schatje zit nu in spanje en via deze site heb ik er een paar zinnen gestuurt in het spaans ze is helemaal blij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je complimenten! En fijn dat je je schatje blij hebt kunnen maken ;-)

      Verwijderen
  23. hele mooie zinnen.bedankt hoor schatjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Una mirada tuya dice más que mil palabras.
    Een blik van jou zegt meer dan duizend woorden.

    Mooie zinnen btw.Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Qiuero estar a tu lado por siempre = ik wil voor altijd bij jou zijn. En trouwens super deze site ik ben dominicaans en voor dominicaanse republiek werkt het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je mooie toevoeging! Fijn om te horen dat deze blog ook gelezen wordt in de Dominicaanse Republiek en/of door mensen van de Dominicaanse Republiek. Mooi land, ik zou er graag eens naar toe gaan ;-)

      Verwijderen
  26. ik wil ook graag spaans leren

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Petra,

    Ik vind de zinnetjes geweldig! Ben nu een valentijnskaart aan 't schrijven, maar ik kan nergens echt een goede "afzender" vinden. Mijn vriend zegt altijd troeleke tegen me, dus ik wil onderaan de kaart zetten "liefs van je troeleke" maar hoe zeg je dat in 't spaans??

    groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoe zeg je in het spaans ik ben blij dat je in mijn leven bent gekomen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mn vriend kom uit spanje. Hy werkt in nederland.. hy kan totaal geen nederlands. En ik geen spaans. Dus ben blij met deze site! Nu kan ik alsnog lieve dingen sturen !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Subjuntivo Oefeningen

Spaanse teksten lezen