Informatie zoeken in het Spaans

Tijdens de zomer volg ik geen Spaanse lessen. Natuurlijk zijn er de goede voornemens om tóch te blijven oefenen. En om die Subjuntivo nu eindelijk onder de knie te krijgen. Maar ik moet bekennen dat daar in de praktijk maar weinig van terecht komt. Wat ik wél doe is in het Spaans zoeken op Google.

Zoals bijvoorbeeld vandaag: ik wilde een paar ontspanningsoefeningen voor mijn ogen vinden (ik zit té veel en té lang naar mijn computerscherm te staren). In plaats van in het Nederlands te googlen ga ik naar www.google.es en zoek daar in het Spaans naar 'ejercicios para los ojos'. Door de Spaanse zoekresultaten te bekijken, vind ik niet alleen de info waar ik naar op zoek was, maar oefen ik ook mijn Spaanse leesvaardigheid.

Ben je nieuwsgierig geworden naar die ontspanningsoefeningen voor je ogen? Lees dan deze 2 artikelen:

En dan ook nog een paar Spaanse woorden die met je ogen te maken hebben:
  • el guiño = knipoog
  • mirar entornando los ojos = staren, turen 
  • levantar los ojos = opkijken, naar boven kijken
  • parpadear = knipperen met je oog
  • el párpado = ooglid
  • el oftalmólogo = oogarts
  • el globo ocular = oogbol
  • miope / corto de vista = bijziend
  • hipermétrope = verziend
  • el vistazo = oogopslag

Heb jij nog originele of leuke tips om Spaans te leren? Laat 't me weten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen