Muziektip: Silvio Rodríguez

Ik ben de laatste tijd 'de subjuntivo' weer eens aan het herhalen (voor de zoveelste keer, en ik ben bang dat het ook niet de laatste keer zal zijn). Daarbij kwam ik de volgende video tegen op de website van Notes in Spanish:



Zoals je wellicht al weet, volgt na 'ojalá' altijd de subjuntivo. Bekijk de songtekst van het nummer 'Ojalá' van Silvio Rodríguez maar eens.

En natuurlijk dwaal ik dan weer af en wil ik meer nummers van deze zanger beluisteren. Zoals 'De la ausencia y de ti'. Wat een nummer: beetje triest, maar ook heel erg mooi!

OK, en dan nu maar weer terug naar de 'subjuntivo'. Want dat is mijn doel voor deze zomer: de 'subjuntivo' helemaal onder de knie krijgen. Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen