El día E

Vandaag organiseert Instituto Cervantes 'El día E', een dag in het teken van de Spaanse taal. Bekijk deze video waarin allerlei beroemdheden spreken over hun favoriete Spaanse woord.



Mijn favoriete Spaanse woord is 'tartamudeando'. Het betekent 'stotterig' of 'hakkelend', maar het is niet de betekenis waar het om gaat, wat mij betreft. Ik vind het een heerlijk woord om uit te spreken. Het dwingt je om je tong tegen je tanden duwen, hetgeen voor mij kenmerkend is voor die Spaanse uitspraak.

Maar nu ben ik natuurlijk ook nieuwsgierig naar jouw favoriete Spaanse woord? Dus plaats snel een reactie!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen