Esperar - Spaans werkwoord van de Week

'Esperar', een mooi spaans werkwoord. En ook een belangrijk werkwoord want het wordt in het dagelijks taalgebruik vaak gebruikt. 'Esperar' betekent:
  1. hopen (op)
  2. wachten op, afwachten
  3. verwachten, tegemoet zien
Zinnen & uitdrukkingen met 'esperar':
  • espero que venga = ik hoop dat hij komt
  • espero que sí = ik hoop van wel
  • no es de esperar = het is niet te hopen
  • hacerse esperar = uitblijven, op zich laten wachten
  • espero que vendrá = ik verwacht dat hij komt
  • no esperaba menos = ik had niet anders verwacht
  • no esperaba tanto = dat had ik niet verwacht
  • todos esperan que = algemeen wordt verwacht dat
  • esperar un hijo = een baby verwachten
  • esperar en Dios = op God vertrouwen
  • es de esperar = het is te hopen
  • puedes esperar sentado = dan kun je lang wachten
  • qué le espera? = wat staat hem te wachten?
  • espera un momento!= wacht even!
Esperar is een regelmatig werkwoord, dus de vervoeging van 'esperar' ziet er niet zo moeilijk uit. Ken je nog een mooie uitdrukking met 'esperar'? Deel 'm hier en plaats een reactie!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen