Vivir - Spaans werkwoord van de Week

Ik ben aan het luisteren naar een cd van Amaral. En ik vind 'dejame vivir en mi manera' (afkomstig uit het nummer 'confiar en alguien') toch zo'n mooie zin. Vandaar mijn keuze voor het werkwoord 'vivir' als werkwoord van de week. Het betekent natuurlijk 'leven'.

Zinnen & uitdrukkingen met 'vivir':
  • vivir del aire = van de wind leven
  • vivir juntos = samenwonen
  • ir a vivir con = intrekken bij
  • vivir y dejar vivir = leven en laten leven
  • vivir al día = bij de dag leven
  • vivir en grande = op grote voet leven
  • vivir plenamente = in het volle leven staan
  • vivir retirado = teruggetrokken leven
  • ese dinero no alcanza para vivir = van dat geld kun je niet leven
  • vivir de prestado = met hulp van anderen leven
  • vivir para ver = dat moet ik nog zien
  • mientra viva = zolang ik leef

Vergeet niet om nog even de vervoeging van vivir te bekijken. En als je nog aanvullingen hebt, plaats gerust een reactie!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen