Feliz año nuevo & nieuwe spaanse spelling

Feliz año nuevo para todos! En ik weet het, ik had gezegd dat ik morgen pas weer zou starten, maar ik kan het niet laten ;-) Ik heb zoveel nuttige, nieuwe websites, oefeningen, muziek, etc. ontdekt, die ik het liefst allemaal zo snel mogelijk met je wil delen.

Om te beginnen de veranderingen in de Spaanse spelling. Danny (van de blog Spaans Bloed) maakte me attent op een mooi artikel dat hij schreef over de nieuwe Spaanse spelling. Hij heeft de nieuwe spellingsregels verwerkt in een aantal sprekende voorbeelden, die het gemakkelijk maken om de nieuwe regels te onthouden.

En als dat nog niet genoeg is, lees dan ook het artikel over la nueva ortografía van El Pais. En lees dan ook dit artikel uit El Pais met wat meer informatie over de achtergrond van de Spaanse spelling. (Maricarmen bedankt voor de tip)

En verder zou ik zeggen: houd deze blog de komende tijd goed in de gaten, want ik heb een heleboel interessant en leerzaam materiaal voor je in petto!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen