Idea - Spaans woord van de Week

Vanwege de vakanties heb ik het even wat minder druk. Je zou zeggen 'geniet er van'. Maar zo werkt dat bij mij niet. Die heerlijke leegte vult mijn hoofd met nieuwe ideeen. Voor mijn website, mijn bedrijf, nieuwe diensten, inrichting van mijn huis. En ga zo maar door. Je snapt mijn keuze voor 'idea'...

Idea betekent:

  1. idee, gedachte, denkbeeld
  2. besef, begrip, benul, idee
  3. opvatting

Zinnen & uitdrukkingen met 'idea':
  • idea falsa = waandenkbeeld
  • ideas extrañas = vreemde ideeen
  • una ligera idea = een vaag idee
  • una remota idea = een heel vaag idee
  • una luminosa idea = een schitterend idee
  • la idea fue = het idee was, de bedoeling was
  • idea preconcebida = vooroordeel
  • de mala idea = met boze bedoelingen
  • cambiar ideas = van gedachten wisselen
  • dar idea de = een indruk geven van
  • eso me dio la idea = dat bracht mijn op de gedachte
  • hacer cambiar de idea = tot andere gedachten brengen
  • formarse una idea de = zich een voorstelling maken van
  • hacerse a la idea = aan de gedachte wennen
  • tener idea de = van plan zijn om
  • ni idea! = geen flauw idee!
  • no tener la menor idea de = niet het minste idee hebben van
  • llevar a la práctica una idea = een idee verwezenlijken

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen