Tarde - Spaans woord van de Week

Aangezien het gisteravond wat laat was geworden (gezellig met een ex-collega op terrasje gezeten) en ik daardoor vandaag veel te laat ben opgestaan, lijkt 'tarde' het woord van de week te moeten worden.

'Tarde' betekent:
  1. (na)middag, (voor)avond
  2. laat
Zinnen & uitdrukkingen met 'tarde':
  • a la tarde = in de middag, vanmiddag
  • a las 5 de la tarde = om 5 uur 's middags
  • buenas tardes = goedemiddag
  • por la tarde = 's middags
  • de tarde en tarde = zo nu en dan
  • se me ha hecho tarde = ik heb mij verlaat
  • tarde o temprano = vroeg of laat
  • más tarde = later, daarna
  • dejar para más tarde = uitstellen
  • más vale tarde que nunca = beter laat dan nooit
  • llegar tarde = te laat komen
  • se me hace tarde = het wordt te laat voor me
Volgens mij ontbreken er nog een paar uitdrukkingen, pero me falta tiempo para investigar. ¡Allá te los hayas!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen