Luisteren naar Spaanse gesprekken

Ik kreeg vandaag het inschrijfformulier voor de Spaanse lessen van het nieuwe seizoen. De lessen beginnen alweer in oktober. Goed moment om te realiseren dat van mijn goede voornemen, om tijdens de zomervakantie veel tijd te besteden aan spaans leren, nog niet veel terecht is gekomen. Goede nieuws is dat ik nog twee maanden heb om dat goede voornemen te realiseren.

Dus ik heb maar weer eens wat gezocht naar online oefenmateriaal. Als je (ook) de engelse taal beheerst, is dit een interessante website met allerlei luister-oefeningen. In de gesprekken worden ook de tijden en bijbehorende vervoegingen van de Spaanse werkwoorden geoefend. Heel handig.

Tijdens mijn werk luister ik naar deze oefeningen in plaats van naar de radio. Natuurlijk hoor ik niet alles, omdat ik af en toe ook echt geconcentreerd met mijn werk bezig ben. Maar als ik even een pauze nodig heb, luister ik naar de Spaanse oefeningen. En men zegt, dat je onbewust, ondanks dat je aandacht er niet helemaal bij is, toch veel oppikt van de taal. Sommigen beweren zelfs dat je spaans kunt leren terwijl je slaapt, door tijdens je slaap te luisteren naar Spaanse gesprekken. Of dat echt werkt....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen