Juan Luis Guerra - Burbujas de Amor

Vandaag neem ik je even mee terug naar de zomer van 1991. Toen stond het nummer 'burbujas de amor' van Juan Luis Guerra in de Nederlandse hitparade. Op Youtube vond ik het nummer met daarbij de Spaanse tekst. Juan Luis Guerra is een Dominicaanse zanger, die de snelle, opzwepende merengue weet te combineren met talloze andere muziekstijlen. Zijn grote succes komt als hij de caribische straatmuziek 'bachata' in een modern jasje steekt. Luister en geniet!



Van een aantal woorden krijg je van mij de vertaling. De rest laat ik aan jezelf over!

burbujas = (lucht)bellen, blaasjes
cordura = verstand, verstandigheid
pecera = vissenkom
mojado = nat, vochtig
saciar = verzadigen
amargura = bitterheid, somberheid
noche en vela = slapeloze nacht

Je kunt het nummer vinden op de cd 'Coleccion Romantica'. Een dubbel-cd, boordevol met heerlijke romantische Spaanse muziek van Juan Luis Guerra. De cd is verkrijgbaar op Bol.com (mét geluidsfragmenten):

Reacties

  1. Geweldig lied en ook heel leuk om mee te zingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens. En ik zal proberen vaker nummers te vinden met de tekst meteen in beeld. Maakt het een stuk gemakkelijker!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Spaanse teksten lezen

Subjuntivo Oefeningen