Calor - Spaans woord van de Week

'Calor' vind ik wel een toepasselijk woord voor deze week. Het betekent natuurlijk warmte, hitte, gloed.

Zinnen & uitdrukkingen met 'calor':
  • con este calor = met deze hitte
  • en el calor del juego = in het vuur van het spel
  • hace un calor sofocante = het is smoorheet
  • defendar sus ideas con calor = zijn ideeen met enthousiasme verdedigen
  • despedir calor = warmte verspreiden
  • entrar en calor = op temperatuur komen
  • guardar el calor = de warmte vasthouden
  • tengo calor = ik heb het warm
  • calor corporal = lichaamswarmte
Hier laat ik het weer bij. Ben ik iets vergeten? Ken je nog een andere uitdrukking met 'calor'? Laat het me weten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen