Spaans leren kun je overal

Gisteren heb ik in mijn eentje een flink stuk gewandeld. Het was heerlijk weer. Dus ik vond dat ik daar echt even van moest genieten, na een hele dag achter mijn pc te hebben doorgebracht. Aangezien ik niemand had om mee te praten, moest ik toch een manier vinden om mezelf te vermaken.

En toen heb ik een nieuwe methode ontdekt om Spaans te leren. Althans nieuw voor mij. Het werkt zo: je probeert zoveel mogelijk van wat je ziet in het Spaans te benoemen. Dat viel nog best tegen. Dit zijn de woorden die ik bij thuiskomst op moest zoeken:

de eik = el roble
een berkeboom = un abedul
een denneappel = una piña
een specht = un pájaro carpintero
een braamstruik = una zarza
een ven = un pantano
zand = arena
een eekhoorn = un ardilla
weide = prado
een paardenbloem = un diente de león
manege = picadero

Ik ben wel blij met het ontdekken van deze 'nieuwe' methode, want dit kan ik natuurlijk overal toepassen. In de trein, in de wachtkamer, in de auto, in huis...

Reacties

  1. wel, wel.
    Jij bent me er eentje ge moet er maar op komen .
    Ik denk dat ge zeer inteligent bent.
    Ik volg u altyd kan veel van u leren op mijn leeftijd.
    Dank u wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @goodiesetn Nou ja, intelligent? Volgens mij is dit een veel gebruikte methode om een taal te leren. Alleen had ik het nog nooit eerder toegepast, terwijl ik juist probeer om mezelf zoveel mogelijk met de Spaanse taal te omringen.

    Misschien zit daar ook een deel van mijn moeite met het 'Spaans spreken'. Ik focus teveel op lezen en luisteren. En ik integreer het te weinig in mijn gesprekken (met mezelf).

    In ieder geval hartelijk dank voor je reactie. Het heeft mij een waardevol inzicht opgeleverd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Spaanse Liefdeszinnen II

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Spaanse teksten lezen

Subjuntivo Oefeningen