Gebruik Spaanse tijden

Pasen! Dat betekent voor mij eindelijk weer eens tijd om deze blog bij te werken. En met dit grijze regenweer vind ik het geen straf om achter mijn pc te kruipen. Op de website van Es Facil heb ik een duidelijke uitleg gevonden over het gebruik van de Spaanse tijden.

Dat én het vervoegen van de werkwoorden vind ik nog altijd het moeilijkst. Met name als ik spaans wil spreken, kost het me te veel tijd om na te denken over welke tijd ik moet gebruiken en hoe ik deze vervolgens moet vervoegen. Heeft iemand tips hoe ik dat het beste onder de knie kan krijgen? Moet ik gewoon uren oefenen met vervoegen van werkwoorden of leer ik dit ook door veel spaanse teksten te lezen of naar spaanse tv te kijken? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Reacties

  1. Kan deze vraag nog niet in de verleden tijd beantwoorden, maar behoort wel tot mijn plan! Klinkt allemaal zo bekend in de oren. De succesformule is de volgende: practicar, practicar, practicar y practicar! Daar probeer ik mezelf toch van te overtuigen.
    De site die ik gebruik voor het drillen van werkwoorden is "conjuguemos". Weliswaar beperkt aantal werkwoorden maar alle tijden en het meest interessante is de mogelijkheid om je persoonlijke voornaamwoorden te kiezen. Het beschikt eveneens over een timer indien je belust bent op wat competitie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Idris Bedankt voor je tip! Ik vind de timer perfect, leuk om bij te houden of het ook écht beter gaat. Dit maakt 'practicar' wat leuker.

    Voor de andere lezers, zie
    http://conjuguemos.com/home/docs/php/list.php?type=verbs&division=verbs&language=spanish

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen