Doe je mee? Maak een spaanse haiku!

Vandaag mixen we de Spaanse taal met de Japanse cultuur. Een haiku is namelijk een Japans gedichtje van drie regels van 5, 7 en 5 lettergrepen. Een haiku beschrijft vaak de sfeer of gevoelens van één moment, waarbij meestal de natuur of jaargetijden centraal staan.

Het leuke aan de spaanstalige haikus is dat ze veel gemakkelijker te begrijpen zijn dan een lang en/of moeilijk gedicht. Kijk hier voor meer uitleg (in het spaans) én een paar mooie haikus.

Wat zou het toch leuk zijn als jij ook een Haiku maakt en deze met alle andere bloglezers deelt. Ja, in het Spaans natuurlijk!! Dus ik daag je uit, maak een spaanstalige haiku en plaats een reactie. Ik heb nu even geen inspiratie, maar ik beloof je, als jij er eentje plaatst, zal ik er ook één maken. Wie durft als eerste zijn of haar zelfgemaakte spaanse haiku te plaatsen?

Reacties

  1. Wat denk je hier van?

    el espejo que
    tiene una cara
    que no conoces

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vertaalbureau Spaans Ik vind 'm prachtig en diepzinnig! En belofte maakt schuld, dus nu moet ik ook een spaanse haiku gaan maken ;-) Geef me een paar dagen de tijd, want dit wordt een moeilijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja, kon het natuurlijk niet loslaten en ben toch meteen aan de slag gegaan. Dit is het resultaat:

    La naturaleza
    me da que necesito
    la inspiración

    Ik weet niet of het spaans helemaal correct is en ik voldoe niet helemaal aan de haiku-eisen, maar ik streef vandaag eens niet naar perfectie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Spaanse verhaaltjes voor kinderen

Handige Spaanse zinnen als je verliefd bent

Subjuntivo Oefeningen

Spaanse Liefdeszinnen II

Spaanse teksten lezen